نحوه اتصال زرین پال به ووکامرس و دریافت مرچند کد

نحوه اتصال زرین پال به ووکامرس و دریافت مرچند کد

ووکامرس چیست؟

ووکامرس نام یک افزونه فروشگاه ساز برای سیستم مدیریت وردپرس می باشدکه امروزه اکثر کسب و کار های بزرگ اینترنتی از این افزونه استفاده می کنند. کار با این افزونه بسیار ساده است. به گونه ای که تمامی  افراد بدون هیچ دانش کدنویسی می توانند فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنند. یکی از مزایای افزونه فروشگاه ساز ووکامرس این است که اتصال آن به اکثر درگاه های پرداخت بانکی موجود در ایران امکان پذیر می باشد و در این باره هیچ گونه مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

یکی از مشکلاتی که مدیران فروشگاه های اینترنتی با آن رو به رو می شوند.موضوع پرداخت آنلاین کاربران می باشد.قطعا بعد از اینکه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.به یک درگاه پرداخت اینترنتی نیاز پیدا خواهید کرد.و از آنجایی که دریافت درگاه اختصاصی کار بسیار دشواری می باشد تا آخر این آموزش همراه ما باشید تا با نحوه اتصال زرین پال به ووکامرس و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی به خوبی آشنا شوید.

 

 

زرین پال ZarinPal چیست؟

زرین پال یکی از معتبرترین درگاه های پرداخت اینترنتی می باشد که اکثر کسب و کار های بزرگ از آن استفاده می کنند. اکنون اگر با دریافت پرداخت اختصاصی با مشکل مواجه شده اید به راحتی می توانید از درگاه پرداخت واسط زرین پال استفاده کنید.

اکنون شاید برای شما سوال پیش بیاید که فرق بین درگاه پرداخت اختصاصی با درگاه پرداخت واسط چیست؟ در درگاه پرداخت اختصاصی، زمانی که کاربر پرداختی در سایت شما انجام می دهد، پول مستقیما به حساب بانکی متصل به همان درگاه واریز می شود. ولی در سرویس های درگاه پراخت واسط پس از انجام عملیات پرداخت، مبلغ پرداختی ابتدا به حساب شرکت مربوطه (مثلا شرکت زرین پال) منتقل شده، و سپس آن شرکت با کسر درصد ناچیزی کارمزد، مبلغ را به حساب شما واریز می کنند.

توجه داشته باشید که برای استفاده از خدمات ZarinPal شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید، و سپس یک حساب کاربری در سایت رسمی زرین پال ایجاد کنید، و پس از انجام یکسری مراحل مربوط به اعتبار سنجی و احراز هویت اولیه، قادر هستید به کمک ZarinPal، در کمترین زمان ممکن فروشگاه خود را به درگاه پرداخت مجهز کنید.

 

 

اتصال ووکامرس به ZarinPal

بعد از ثبت و تایید فروشگاه، زرین پال یک کد (مرچنت کد) در اختیار شما قرار می دهد که به وسیله آن ارتباط فروشگاه شما با درگاه پرداخت زرین پال برقرار می شود.
اگر فروشگاه اینترنتی خود را با افزونه ووکامرس راه اندازی کرده اید و قصد دارید از درگاه پرداخت واسط زرین پال استفاده کنید، این شرکت برای راحتی کار شما یک افزونه وردپرس طراحی و آن را در مخزن وردپرس منتشر کرده است، که با نصب و قرار دادن مرچنت کد دریافتی در تنظیمات آن، می توانید فروشگاه خود را به درگاه پرداخت زرین پال متصل کنید.

 

 

افزونه اتصال ووکامرس به درگاه پرداخت زرین پال

ابتدا باید افزونه Woocommerce Zarinpal Gateway را از مخزن وردپرس دریافت کرده و در پیشخوان وردپرس سایت خود نصب کنید. مطابق تصاویر زیر، پس از نصب و فعال سازی افزونه  در زیر منوی ووکامرس، روی گزینه پیکربندی کلیک کنید. سپس در تب پرداخت ها می توانید گزینه پرداخت امن زرین پال را مشاهده کرده و برای پیکربندی و انجام تنظیمات، باید روی آن کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، بخش عنوان و توضیحات درگاه را می توانید ویرایش کرده و متن دلخواه خود را جایگزین کنید. توجه داشته باشید که عنوان و توضیحات به همراه لوگوی زرین پال، در صفحه تسویه حساب به مشتری نمایش داده می شود.

در بخش مرچنت کد که با فلش قرمز مشخص شده است، شما باید از پنل ZarinPal، مرچنت کد اختصاصی مربوط به وبسایت خود را کپی کرده و در این بخش وارد کنید تا اتصال فروشگاه با درگاه پرداخت زرین پال برقرار شود.

سپس در بخش عملیات پرداخت می توانید متن توضیحات مربوط به پیام پرداخت موفق و پیام پرداخت ناموفق را ویرایش کنید. توجه داشته باشید که در هر یک از کادرهای مربوطه، باید شورتکدی که با خط سبز رنگ مشخص شده است را کپی و در همان کادر وارد کنید، تا به عنوان مثال پس از اینکه پرداخت موفقیت آمیز بود کد رهگیری، و اگر پرداخت ناموفق بود دلیل خطا به مشتری نمایش داده شود!

در نهایت فراموش نکنید که حتما روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید…

 

(برای دسترسی به تمامی محصولات مرتبط با ووکامرس میتوانید بر روی اینجا  کلیک کنید)

 

 

 

 

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل های مقاله