آموزش رفع خطای لودینگ صفحه ساز المنتور

آموزش رفع خطای لودینگ صفحه ساز المنتور

سایر مقالات آموزشی ما را میتوانید اینجا مشاهده کنید

جهت دانلود آخرین نسخه المنتور پرو فارسی به همراه لایسنس اختصاصی اینجا کلیک کنید

چگونه خطای لودینگ در المنتور را رفع کنیم ؟

اگر چنانچه شما هم با خطای لودینگ در بخش پنل ویجت ها در المنتور رو به رو شده اید پس در این مقاله با ما همراه باشید تا باهم مشکل را به طور کامل بررسی کنیم:

باز نشدن المنتور، خطای لودینگ المنتور یا خطای لودینگ پنل ویجت های المنتور میتواند علل گوناگونی داشته باشد. این مشکل میتواند ناشی از محدود بودن منابع یا تداخل با افزونه های دیگر باشد؛ گاهی این اتفاق به دلیل استفاده از چندین افزودنی برای المنتور که منجر به استفاده بالا از منابع میشود رخ میدهد. افزایش محبوبیت المنتور، افزودنی های زیادی را هم برای آن روانه بازار کرده است اما بسیاری از این افزونه ها با کد نویسی صحیح و تمیزی نوشته نشده اند.

خطای لودینگ المنتور چیست؟

خطای لودینگ المنتور دو حالت دارد:

  • 1- غیر فعال شدن پنل ویجت ها در هر صفحه
  • 2- لودینگ المنتور هنگام کلیک کردن روی ویرایش با المنتور

در صورتی که پنل ویجت ها غیر فعال باشد نتیجتا صفحه ساز هم قابل استفاده نیست؛ با این حال قادرید محتوای موجود در صفحه را بدون هیچ مشکلی ویرایش کنید ولی امکان اضافه کردن ویجت جدید در صفحه امکان پذیر نیست. در اینجا ما با چنین تصویری رو به رو میشویم:

 پنج شیوه رفع خطای لودینگ و باز نشدن المنتور:

1- بررسی تداخل افزونه ها

قدم نخست برای رفع چنین مسئله ای که با تداخل افزونه ها درگیر است، غیر فعال کردن تمامی افزونه به جز المنتور و المنتور پرو می باشد؛ سپس بررسی کنید لودینگ باز هست یا خیر، اگر صفحه ساز بدون مشکل اجرا شد پس با تداخل افزونه یا محدود بودن منابع سرور مواجهیم.

فعال کردن افزونه ها را به صورت تک تک شروع میکنیم و در همین زمان با فعال کردن هر افزونه، صفحه ساز را بررسی میکنیم تا همچنان بودن مشکل اجرا شود؛ اگر با فعال کردن یک افزونه المنتور دوباره مشکل لودینگ داشت، پس تداخل با همان افزونه است.

2- بررسی نسخه PHP هاست و محدودیت حافظه PHP

اگر هاستینگ شما از نسخه قدیمی PHP استفاده میکند یا حافظه PHP محدود شده است ممکن است منجر به مشکل لودینگ المنتور شود. المنتور برای استفاده، نسخه PHP 7 یا بالاتر و  برای بهترین عملکرد 128M یا بلاتر حافظه را پیشنهاد داده است. در صورتی که سایت شما از افزونه های متعددی بهره میبرد، پیشنهاد میشود از مقدار حافظه بیشتری استفاده کنید.

برای رفع کامل این مشکل، می توانید مقدار Memory Limit را روی 512 یا 1024 قرار دهید تا مشکل رفع شود.

3- بررسی فایل htaccess

اگر سایت شما روی وب سرویس Apache اجرا می شود (اغلب هاست های اشتراکی روی این وب سرویس اجرا میشوند) میتوانید تنظیمات داخل این فایل را مشاهده کنید. تنظیمات اشتباه htaccess ممکن است عملکرد سایت شما را دچار اشکال کند. از فایل htaccess فعلی خود نسخه پشتیبان گرفته و نسخه پیش فرض وردپرس را جایگزین آن کنید.

4- افزایش محدودیت وب سرویس آپاچی

بعضی اوقات سرور به سقف محدودیت های خود میرسد. در این حالت میتوانید با اضافه کردن کد زیر این محدودیت را افزایش دهید.

 

 <IfModule mod_substitute.c>

SubstituteMaxLineLength 30m

</IfModule>

LimitRequestBody 9999999

 

5- تغییر روش بارگذاری ویرایشگر

یکی از شیوه های حل مشکل باز نشدن المنتور تنظیمات داخل این صفحه ساز می باشد. المنتور یک گزینه برای تغییر روش بارگذاری ویرایشگر در بخش تنظیمات فراهم کرده اما ما اطلاعات زیادی در مورد چگونگی کارکرد آن نداریم. شما میتوانید این گزینه را مانند تصویر زیر در بخش تنظیمات المنتور در پیشخوان وردپرس بیابید.

در پایان اگر سوال، پیشنهاد یا انتقادی داشتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل های مقاله