المنتور یا المنتور پرو؟ تفاوت ها و شباهت ها

المنتور یا المنتور پرو؟ تفاوت ها و شباهت ها

برای مطالعه سایر مقالات ما درباره صفحه ساز المنتور اینجا کلیک کنید

همانطور که میدانید المنتور یک صفحه ساز برای وردپرس است که در دو نسخه رایگان و پرو ارائه شده است. با استفاده از این افزونه قادر خواهید بود صفحات بسیار زیبایی را برای سایت خود بسازید و طراحی کنید. انتخاب میان دو نسخه المنتور رایگان و پرو ممکن است کمی شما را سردرگم کند. به ویژه زمانی که از ویژگی های نسخه پرو آگاهی نداشته باشید و ندانید این نسخه از المنتور چگونه میتواند به بهتر شدن سایت شما کمک کند.

ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه المنتور رایگان و المنتور پرو بپردازیم. سعی میکنیم به تمامی سوال های شما در این باره پاسخ دهیم تا شما به راحتی تصمیم بگیرید که کدام یک از نسخه های المنتور برای شما و کسب و کارتان مناسب تر خواهد بود.

باید گفت که المنتور پرو از نظر فنی یک افزونه جانبی در کنار نسخه رایگان المنتور می باشد. به این ترتیب اگر شما نسخه پولی المنتور را تهیه کنید هر دو نسخه را در سایت خواهید داشت.

ابزارها

طبیتاً ابزار ها برای ایجاد و طراحی صفحات به صورت حرفه ای بسیار کاربردی هستند و گیرایی و جذابیت محتوای شما را افزایش می دهد.

نسخه رایگان این صفحه ساز 30 ابزار دارد که شما با استفاده از آن ها قادرید صفحه خود را بسازید. این تعداد از ابزار ها برای ایجاد صفحه مناسب است اما بسیاری از ابزارهای مهم برای طراحی صفحات در بین آن ها وجود ندارد. حال آنکه در نسخه پرو تمامی ابزار های لازم برای طراحی صفحاتی پیشرفته تر و کاربرپسند تر در اختیار شما قرار دارند و به شما کمک می کنند که صفحات به مراتب بهتری طراحی کنید. برای مثال شما می توانید با بهره گیری از ووکامرس، سایت فروشگاهی خود را طراحی و کسب درآمد کنید.

تمامی این ابزار ها به شما کمک می کنند که از افزونه های دیگر کمتر استفاده کنید. دیگر نیازی نیست که برای هر کدام از این موارد افزونه نصب و فعال کنی. زیرا به طور مستقیم از ابزار های موجود در elementor بهره میبرید.

ابزار هایی مانند شمارش معکوس و یا تیتر های انیمیشنی و 3 بعدی به صفحه شما روح می بخشد. باعث می شوند که ظاهر صفحه هرچه بیشتر مورد پسند کاربران قرار بگیرد. بنابراین اگر به دنبال ایجاد صفحات پیشرفته تر و زیباتر هستید. استفاده از نسخه پرو به دلیل داشتن ابزارهای پیشرفته برای شما بسیار کاربردی تر میباشد.

دانلود افزونه های المنتور

بیش از 300 قالب آماده

نسخه پرو المنتور، دارای بیش از 300 قالب آماده است. شما می توانید صفحات بسیار زیبایی را با استفاده از آن ها طراحی نمایید. با استفاده از بسته قالب های آماده، شما قادر خواهید بود با یک قالب یکسان صفحات مختلفی را ایجاد کنید. همچنین می توانید بلوک هایی را به صفحه خود اضافه کرده در قسمت های مختلف از آن ها استفاده کنید.

با توجه به نیاز امروزه افراد شاید یکی از بهترین قابلیت های elementor امکان ایجاد قالب و تم موردنظر باشد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید قالب کل صفحه که شامل تیتر ها، فوتر ها، آرشیو ها و موارد دیگر میشود را با توجه به سلیقه و نیاز خود طراحی و ایجاد کنید.

امکان اضافه کردن کد های CSS در المنتور

اگر در استفاه از نسخه رایگان المنتور محدودیت هایی در رابطه با امکانات طراحی موارد و عناصر مختلف در صفحه خود داشتید. این مشکلات همگی در نسخه پرو بر طرف شده اند. نسخه پرو امکان اضافه کردن کد های CSS را برای هر ابزار یا ستون را به شما خواهد داد.

از این طریق می توانید سایت خود را کاملاً متناسب با نیاز و سلیقه خود ایجاد کنید و کنترل کاملی بر قسمت های مختلف آن داشته باشید و  آن را از لحاظ ظاهری کاربر پسندتر کنید. همچنین می توانید فراتر هم بروید و کد های CSS سایت خود را بنویسید و در آن تغییر ایجاد کنید.

ابزارک های سراسری

چنانچه شما بخواهید یک دکمه فراخوان یا دکمه ای که کاربران را به انجام کاری دعوت کند را در پایان تمامی پست های خود قرار دهید. اگر از نسخه رایگان استفاده کنید ناچار خواهید بود که برای هر صفحه یک دکمه جداگانه ایجاد کنید و قطعاً این کار بسیار زمان بر خواهد بود.

اما در نسخه پرو ابزاری وجود دارد که به شما کمک می کند تنها یک دکمه را ایجاد کنید و از آن در تمامی قسمت های صفحه خود استفاده کنید و دیگر لازم نیست که برای هر پست و یا صفحه یک دکمه جداگانه ایجاد کنید. همچنین زمانی که شما یک قالب و یا ابزاری را در کل صفحه خود فعال می کنید اگر خواستید آن قالب را تغییر دهید، دیگر لازم نیست که آن تغییر را در همه ی پست ها ایجاد کنید. زیرا با استفاده از این قابلیت تغییرات به صورت خودکار در کل صفحات اعمال خواهند شد.

پاپ آپ ساز در المنتور

با المنتور پرو شما قادر خواهید بود بدون استفاده از هر گونه افزونه پاپ آپ یا تبلیغات ناگهانی که بدون خواسته کاربر ظاهر می شوند را ایجاد کنید. با استفاد از این قابلیت می توان تبلیغات را ایجاد کرده و برای نحوه نمایش آن ها از تنظیمات و ابزار های پیشرفته استفاده کرد.

از طریق این قابلیت می توانید پیام های خوش آمدگویی به کاربران، به روز رسانی های محتوا، پیام های اطلاع رسانی و ثبت نام از طریق ایمیل را ایجاد کنید. پاپ آپ سازها دارای تنظیماتی هستند که شما قادر خواهید بود صفحه ای که قصد دارید تبلیغاتتان در آن به نمایش در آید را انتخاب کنید. همچنین تنظیمات پیشرفته تری هم وجود دارد. که شما می توانید تعیین کنید که این تبلیغات برای چه افرادی به نمایش در بیاید.

برای نمونه می توان آن ها را به گونه ای تنظیم کرد که وقتی تعداد بازدیدکنندگان سایت به یک میزان خاص رسید و یا اگر افراد از یک دستگاه خاصی استفاده می کنند و از آدرسی خاص وارد صفحه شما می شوند این تبلیغات فقط برای آن ها به نمایش در بیایند. بنابراین نسخه ی پرو از تمامی ابزارها و ویژگی های لازم را برای ایجاد تبلیغات در وردپرس برخوردار است.

فونت و تایپوگرافی

المنتور تمامی فونت های موردنیاز را به شما ارائه خواهد داد. اما در بعضی مواقع این فونت ها کافی نیستند و شما نیاز به فونت های بیشتری برای سایت خواهید داشت. المنتور پرو این قابلیت را دارد که به شما فونت های بیشتری ارائه دهد.

همچنین می توانید فونت موردنظر خود را در آن بارگذاری کرده و از آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که المتور پرو از Adobe Typekit پشتیبانی می کند. اگر فونت مورد نظر شما در Adobe Typekit قرار دارد، می توانید آن ها را مانند هر فونت دیگری در المنتور پرو استفاده کنید.

افکت ها و جلوه های حرکتی در المنتور پرو

در ادامه مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو. موشن افکت ها در المنتور پرو سایت شما را به سطح کاملاً حرفه ای می رسانند و صفحه شما را برای کاربران جذاب تر و کاربر پسندتر میکنند. شما میتوانید با استفاده از این افکت ها ابزار های خود را به گونه ای طراحی کنید که با حرکت موس به حالت های مختلف درآیند. افکت محو و یا تیره کردن، چرخاندن و تغییر زوایا از دیگر کارهایی هستند که میتوان با ابزارهای موشن افکت انجام داد.

امکان ساختن فرم در المنتور

قابلیت دیگری که المنتور پرو به شما ارائه می دهد این است که میتوانید به وسیله آن، فرم های مختلفی مانند فرم ثبت نام و عضویت، فرم ورود به حساب کاربری و یا فرم های تماس ایجاد کنید.

این فرم ساز ها در المنتور پرو به شما امکان ایجاد فرم های مختلف با بیش از 10 فیلد را خواهد داد. همچنین ابزارهای حرفه ای تر برای ایجاد فرم های پویا استفاده کنید؛ برای محافظت از فرم های خود و برای جلوگیری از ربات ها نیز می توانید از ابزار های پیشرفته تر ReCaptcha هم بهره ببرید.

المنتور رایگان برای من مناسب تر است یا المنتور پرو؟

اینکه المنتور رایگان یا پرو را برگزینید، به نیاز شما و اینکه قصد دارید از چه ویژگی هایی استفاده کنید بستگی دارد. با این مقایسه المنتور رایگان با المنتور پرو می توان فهمید که:

نسخه رایگان برای افرادی مناسب است که:

  • می خواهند صفحات ساده و معمولی را در وب سایت خود بدون ابزارهای حرفه ای و پیشرفته ایجاد کنند.
  • درحال استفاده از یک قالب آماده در ودپرس هستند و قصد تغییر دادن آن را ندارند.
  • قصد ندارند کد های CSS را برای ابزار ها و قسمت های مختلف صفحه خود بنویسند یا اضافه کنند.
  • به قالب های بیشتر نیاز ندارند.
  • از قالب ووکامرس بسیار خوبی برای محصولاتشان استفاده می کنند و قصد تغییر دادن آن یا جایگزینی آن را ندارند.

نسخه پرو برای افرادی مناسب است که:

  • قصد دارند صفحات حرفه ای تر و پیچیده تری ایجاد کنند.
  • نمی خواهند که از قالب های آماده ورپرس استفاده کنند و قصد دارند که تمام صفحات را خودشان طراحی کنند.
  • بیشتر می خواهند روی جنبه های ظاهری و یا طراحی سایت با استفاده از CSS و افکت ها بپردازند.
  • می خواهند که تمامی قالب های قابل دسترس برای سایتشان را از کتابخانه آن تهیه و استفاده کنند.
  • قصد دارند که ابزارهای ساخت سایت ووکامرس پیشرفته تر باشند تا محصولاتشان را به حالت قابل انعطاف تری نمایش دهند.
  • می خواهند فرم و پاپ آپ برای صفحات خود ایجاد کنند.

نتیجه گیری

ما در مقاله این مقاله کوشیدیم المنتور رایگان با المنتور پرو را به طور کامل و از جهات مختلف مقایسه کنیم و تمام ویژگی های المنتور پرو را بیان کنیم. اکنون شما میتوانید با دید باز و بر اساس نیاز خود یکی از نسخه های پولی یا رایگان این افزونه را انتخاب کنید.

امیدواریم مقاله ما برای شما مفید بوده باشد. ممنون که همراه بودید، حتما نظرات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

برای مطالعه سایر مقالات ما درباره صفحه ساز المنتور اینجا کلیک کنید

دانلود افزونه های المنتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل های مقاله