استفاده از مقالات قدیمی برای بهبود سئو

استفاده از مقالات قدیمی برای بهبود سئو

احتمالا مقالاتی در سایت شما وجود داشته باشند که از نظر محتوایی ارزشمند باشند، اما به خوبی نگارش و قواعد تولید محتوا در آن ها رعایت نشده باشد .به همین خاطر مواردی را برای شما قرار داده ایم که با رعایت آن ها میتوانید این محتوا را با سئویی مناسب بهینه سازی کنید.

 

بهبود کیفیت و ساختار محتوا

 

در ابتدا بهتر است این مقالات را از نظر نگارشی اصلاح کنید. مقالات باید فن بیان خوبی داشته باشند و به شکلی ساده با کاربر ارتباط برقرار کنند.

بعد از نگارش، به رعایت اصول سئو و تولید محتوا در مقاله میرسیم است. بررسی و قرار دادن لینک های داخلی مرتبط، متن جایگزین تصاویر و نشانه گذاری Schema از جمله موارد مهمی است که باید انجام شود.

و بهبود وضعیت ظاهری که الویت جدی فاکتور برای جذب کاربر میباشد. اضافه کردن تصاویر جذاب و ویدیو، یا استفاده از بولت پوینت ها و اعداد برای بهبود وضعیت ظاهری مقالات از مهمترین مواردی است که باید در مقالات قدیمی انجام شود.

 

بروزرسانی و اضافه کردن اطلاعات

 

مقالاتی که محتوای به روز و ارزشمندی ارائه ندهند، کاربردی برای مخاطب شما ندارند. اما برخی از مقالات پتانسیل بسیار زیادی برای بروزرسانی و کسب جایگاه دارند. یکی از روش های برگرداندن مقالات قدیمی به دور مقالات ارزشمند به روزکردن اطلاعات آن هاست. طبق آمارهای منتشر شده وبلاگ هایی که پست های قدیمی را به روزرسانی می کنند تا 74 شانس افزایش بازدیدکننده دارند.

اضافه کردن اطلاعات یکی دیگر از راه های غنی سازی مقالات قدیمی است. اطلاعات جدید به دست آمده، تغییر قوانین و یا اضافه شدن قوانین جدید، رویدادهای جدید و موارد مشابه از سوژه هایی هستند که می توانند به شما در اضافه کردن اطلاعات ارزشمند به مقالات قدیمی کمک کنند.

 

باز نشر محتوا در شبکه های اجتماعی

 

اگر زمان و هزینه ای برای بهبود و تولید محتوا صرف کردید بهتر است محصول نهایی را به شکل بهتری در معرض دید مخاطبانتان قرار دهید. برای این کار پیشنهاد میکنیم محتوای به روز شده را در شبکه های اجتماعی معرفی کرده و با تغییر تاریخ انتشار، در صدر مقالات یا حتی صفحه اصلی سایت به کاربران نمایش دهید.

 

پیگیری نتایج کار و تاثیر تغییرات

 

هر زمان که ماموریت شما درباره حذف یا به روزرسانی مقالات قدیمی به پایان رسید، باید آخرین گام را بردارید. در واقع آخرین گام پیگیری نتایج کار و تاثیر تغییراتی است که ایجاد کرده اید.

 

ابزار گوگل سرچ کنسول به شما کمک میکند تا جایگاه و آمار بازدید هر صفحه را پیش و پس از انجام تغییرات مقایسه کنید. بهبود رتبه در کلمات کلیدی هدف، افزایش نرخ CTR و افزایش زمان حضور کاربران در صفحه فاکتورهایی هستند که میتوانند مثبت یا منفی بودن تغییرات انجام شده را مشخص کنند.

 

توجه داشته باشید که بهبود و به روزرسانی محتوا بهتر است به صورت مداوم انجام شود. در واقع بخشی از فعالیت های تیم محتوایی بازبینی مقالات قدیمی است. اگر طی مدت مشخصی همه مقالات سایت را بازبینی کرده و تا مدت ها از آنها غافل شویم درک درستی از تاثیر تغییرات نخواهیم داشت.

 

اگر سوالی داشتید حتما با ما در ارتباط باشید یا در بخش نظرات سوال خود را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل های مقاله