آموزش ذخیره فرم ارسال شده در Contact Form 7

آموزش ذخیره فرم ارسال شده در Contact Form 7

در این آموزش قصد داریم یکی دیگر از بخش های افزونه ی پرکاربردی وردپرس Contact Form 7 را به شما کاربران عزیز آموزش دهیم. شما با کمک این افزونه می توانید به راحتی فرم تماس دلخواه خود را ایجاد کنید.قبلا برای شما کاربران گرامی آموزشی در زمینه ایجاد فرم تماس در وردپرس برای شما کاربران گرامی قرار داده ایم که در آن تمام موارد و مراحل ایجاد فرم تماس ذکر شده است .در کل کار این افزونه این است که اطلاعاتی که توسط مخاطبانتان در فرم وارد می شود را برای شما ایمیل می کند و گاهی هم ممکن است با بروز مشکلاتی مواجه شود مثلا ایمیل برای شما ارسال نشود یا با تاخیر این عمل انجام شود و…

اگر چنین مشکلی پیش آید اطلاعات ارسالی کاربر، برای همیشه از دست رفته و اثری هم از آن در سایت شما باقی نمیماند. بنابراین در این حالت بسته به اهمیت فرم تماسی که در سایت درج کرده اید، ممکن است مخاطبین و یا مشتریان  ارزشمندی را برای همیشه از دست دهید. اما برای چنین مشکلی راه حلی وجود دارد تا دیگر اطلاعات ارسالی مشتریان خود را از دست ندهید. برای حل این مشکل در این آموزش با ما همراه باشید تا نحوه ی ذخیره کردن اطلاعات کاربران را در contact form 7  یادبگیرید و این مشکل را برای همیشه حل کنید.
برای ذخیره فرم های ارسال شده توسط کاربران در contact form 7 ، از افزونه ی پرطرفدار  Contact Form Submissions استفاده میکنیم. برای شروع کار، ابتدا این افزونه را در سایت خود، نصب و فعال کنید. (در آموزشات بعدی نحوه نصب و فعال سازی افزونه در وردپرس را برای شما کاربران گرامی قرار می دهیم)

پس از فعال کردن افزونه، اگر به منوی فرم تماس 7 بروید، یک زیرمنوی جدید با عنوان submissions را در این بخش خواهید دید.

 

 

از این پس، هر اطلاعاتی که از طریق فرم های تماس قرار گرفته در سایت برای شما ارسال شوند، اگر بر اثر بوجود آمدن یک خطا، از طریق ایمیل به دست شما نرسند با مراجعه به این منو قابل مشاهده هستند.

 

 

 

 

اگر تعداد فرم هایی که در سایت قرار داده اید زیاد است و یا اگر میخواهید نتایج نمایش داده شده را به فرم و تاریخ خاصی محدود کنید، میتوانید مانند تصویر بالا، فرم تماس دلخواه را انتخاب کرده و در فیلد تاریخ، ماه مورد نظر را جهت نمایش نتایج موجود، انتخاب کنید. سپس روی دکمه صافی کلیک کنید تا نتایج مورد نظر، برای شما به نمایش در بیایند.

ازین پس دیگر هیچ یک از فرم های ارسال شده توسط فرم تماس 7 را از دست نخواهید داد. این نکته را فراموش نکنید که این اطلاعات در دیتابیس شما ذخیره شده و منجر به پر شدن فضای دیتابیس میشوند. بنابراین مرتبا به این بخش سر زده و اطلاعاتی که مورد نیازتان نیست را از بین اطلاعات ارسالی حذف کنید تا حجم دیتابیس شما بیهوده پر نشود.

 

پیشنهادات و نظرات خودتان را با در میان بگذارید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل های مقاله