آموزش باز کردن لینک های ابزارک RSS وردپرس در پنجره جدید

آموزش باز کردن لینک های ابزارک RSS وردپرس در پنجره جدید

ابزارک RSS وردپرس یکی از ابزارک های پیشفرضی است که بدون نیاز داشتن به افزونه ها یا قالبی که در سایت خود استفاده میکنید، همیشه در وردپرس حضور دارد. این ابزارک بسیار کاربردی با تمام قابلیت ها و کاربرد های فراوانی که به کاربران خود می دهد از سادگی بسیار زیادی برخوردار می باشد. هر چند که تعداد زیادی با این ابزارک آشنایی کاملی ندارند حال اگر تا امروز با این ابزارک سر و کار نداشته اید، شاید با آشنا شدن با این ابزارک، بتوانید کاربردهای مناسبی در سایتتان برای آن پیدا کنید. در آموزش  امروز، قصد داریم به شما کاربران گرامی آموزش دهیم که کاری کنیم که لینک های درج شده درRSS، به طور اتوماتیک در تب جدیدی برای کاربر به نمایش در بیایند.

ابزارک RSS وردپرس چیست و چه کاری انجام میدهد؟
در این قسمت قصد داریم برای عده ای که با این ابزارک آشنایی کامل ندارند توضیح کوتاهی بدهیم تا بیشتر آشنا بشوند این ابزارک یک آدرس فید از شما دریافت میکند و آخرین آیتم های منتشر شده در آن فید را در قالب یک لیست مختصر و مفید در محل انتخابی شما به نمایش میگذارد. برای مثال فرض کنید که مایلید آخرین ارسالهای وبسایت دلخواهتان را در سایدبار سایتتان در اختیار کاربران قرار دهید، کافی است ابزارک RSS را به سایدبار خود اضافه کرده و آدرس فید سایت مورد علاقه تان را به آن اضافه کنید. خواهید دید که آخرین آیتم های ارسالی سایت مورد نظر، در سایدبارتان به نمایش در خواهند آمد. حال کمی با این ابزارک آشنایی پیدا کرده اید در ادامه با ما همراه باشید تا به دیگر کاربرد های این ابزارک پی ببرید.

باز کردن لینک های ابزارک RSS در تب جدید
معمولا وقتی قرار است کاربران را با یک لینک به سایت دیگری ارجاع بدهید، مایل نیستید که کاربر سایت شما را به طور کامل ترک کرده و مشغول گشت و گزار در سایت جدید شود. در این حالت بهترین کار این است که کاری کنید که لینک سایت خروجی، در پنجره یا تبی جدید در مرورگر برای کاربر به نمایش در بیاید. مشکلی که در ابزارک RSS وردپرس وجود دارد هم دقیقا به همین مبحث مربوط میشود. اما مشکل اینجاست که این ابزارک، لینک ها را در همان تب فعلی باز کرده و باعث میشود که کاربر سایت شما را ترک کرده و به مسیر لینکی که روی آن کلیک کرده هدایت شود. اما تغییر این عمل ابزارک فید وردپرس بسیار آسان است.

برای تغییر این عمل و باز کردن لینک های ابزارک فید وردپرس در پنجره جدید، کافی است کد زیر را به  فایل functions.php قالبتان اضافه کنید :

/* Open RSS Widget Links in new window */
add_action('wp_footer' , 'afzoono_rss_widget_links_new_tab');
function afzoono_rss_widget_links_new_tab() {
    ?>
    <script type="text/javascript">
        jQuery(document).ready(function () {
            ! function ($) {
                //prevents js conflicts
                "use strict";
                var extLinksStyle = true; /* set this to false to not display the external icon */
                $('a' , '.widget.widget_rss').each( function() {
                    if ( extLinksStyle && $(this).children('img').length == 0 )
                        $(this).after('<span class="tc-external">');
                    $(this).attr('target' , '_blank');
                });
            }(window.jQuery)
        });
    </script>
    <?php
}

پس از ذخیره کد بالا، سایتتان را مجددا بارگذاری کنید، خواهید دید که همه لینک های درج شده در ابزارک rss دارای صفت target=”_blank” بوده و در تب جدیدی در مرورگر به نمایش در خواهند آمد.

توجه کنید که در خط دهم این کد متغیری تعریف کرده ایم که در صورت true بودن آن، یک تگ span با کلاس tc-external به لینک های شما اضافه میشود که میتوانید از آن برای نمایش آیکن نشانگر خروجی بودن لینک (هدایت به سایت دیگر و باز شدن در پنجره جدید) استفاده کنید. بنابراین اگر مایل نیستید این کار را انجام دهید، کافی است به سادگی مقدار این متغیر را به false قرار دهید.

در ادامه می خواهم به نکته ای اشاره کنم که می تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد:

– وقتی لینکی را از سایت خود، در تب جدید باز میکنید، جلوگیری از tabnapping / tabnabbing فراموش نشود. (tabnapping / tabnabbing چیست؟) اگر از افزونه iThemes Security استفاده میکنید، با مراجعه به بخش WordPress Tweaks و فعال کردن تنظیم Protect Against Tabnapping میتوانید سایت خود را در برابر این نوع حمله ایمن کنید.

 

نظرات و پیشنهادات خودتان را با در میان بگذارید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل های مقاله