آموزش تصویری بهینه سازی سئو جوملا

آموزش تصویری بهینه سازی سئو جوملا

عوامل مهم و زیادی برای رتبه بندی در گوگل وجود دارد در این آموزش قصد داریم با آسان ترین روش این نکات و علم رو در اختیار شما قرار دهیم تا سایت خود را به رتبه بندی قابل قبولی برسانید.

 

پیکربندی تنظیمات سئو جوملا

 

قبل از به کارگیری تکنیک های پیشرفته یا ابتکار عمل، بیایید تمام موارد کوچک را که می توانیم در جوملا برای سئو بهینه کنیم را مرور کنیم.

 

ممکن است طولانی به نظر بیاید اما برای نتایج بعدی بسیار مهم است و خواندن این مقاله بیشتر از 5 تا 10 دقیقه وقت تان را نمی گیرد، بنابراین سعی کنید هیچ یک از این موارد این مبحث را از دست ندهید.

 

بهینه سازی آدرس وب سایت برای موتورهای جستجو (URL SEF)

 

اگر شما هم مانند خیلی از حرفه ای ها نمی خواهید نشانی اینترنتی شما چنین چیزی به نظر برسد باید به این مرحله دقت کنید :

 

afzoono.com/index.php؟option=com_view=item&id=124:joomla-seo


خواندن این آدرس هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو سخت است. اما مهمتر از آن، بهینه بودن URL به عنوان یکی از فاکتورهای بسیار مهم درگرفتن رتبه بالا برای سایت شما است. بنابراین، مطمئن باشید آدرس های بهینه برای موتورهای جستجو را در تنظیمات کلی فعال کرده باشید . (همانند تصویر زیر)

 

 

 

 

پس از فعال سازی گزینه مورد نظر، تمامی آدرس های شما کوتاه می شود و خواندن URL بسیار راحت تر خواهد بود و مرتب تر به نظر می رسد:

afzoono.com/joomla-seo/index.php

 

index.php را با استفاده از URL Rewriting حذف کنید

 

برای دستیابی به آنچه که موتور جستجوگر URL Friendly می نامد، باید index.php را در انتهای آدرس خود حذف کنید. برای رهایی از این گام به راحتی می توان با وارد شدن در قسمت تنظیمات کلی در بخش مدیریت جوملا و در تب سایت، گزینه استفاده از mod_rewrite را در تنظیمات سئو فعال کنید. (این قسمت زمانی قابل مشاهده است که فقط زمانی که گزینه اول یعنی آدرس های بهینه برای موتورهای جستجو را فعال کرده اید)

 

 

سئو جوملا | رتبه 1 نتایج گوگل با جوملا (آموزش 0 تا 100)

 

 

تغییر فایل htaccess.txt به htaccess.

 

ضمنا ممکن است که در برخی وب سایت ها، به ویژه وب سایت های جدید مجبور شوید یک قدم اضافی بردارید و نام فایل htaccess.txt به .htaccess جوملا را تغییر دهید. با هم این مرحله را مرور می کنیم :

 

دانلود قالب های جوملا

دانلود افزونه های جوملا

 

تغییر فایل htaccess.txt به htaccess.

 

حذف شناسه یا id از آدرس های جوملا

 

جوملا به صورت خودکار یک عدد به آدرس های شما به عنوان مکانیسم شمارش اضافه می کند. اکثر کاربران جوملا و تمام راهنمایی ها در بهینه سازی SEO بر این باورند که این برای سایت شما بد است. ما هم، چنین فکر می کنیم. بنابراین اجازه دهید آن را از سایت برداریم (اگر آن را در سایت خود دارید).

 

نکته : این قابلیت در جوملا 3.8 به بالا در جوملا اضافه شده است و در جوملاهایی پایین تر باید به صورت دستی آن را برداشت .

 

مرحله 1: پس از ورود به مدیریت سایت جوملایی خود در منو سیستم بر روی تنظیمات کلی کلیک کنید و در سایدبار کناری به پارامتر مطالب بروید یا می توانید در منو محتوا به صفحه مطالب رفته و در آنجا بر روی دکمه انتخاب ها در سمت چپ صفحه کلیک کنید.

 

مرحله 2: در این صفحه بر روی نوار ” مجتمع سازی” کلیک کنید.

 

مرحله 3: گزینه آدرس مسیریابی را روی ” مدرن” تنظیم کنید.

 

مرحله 4: پس از انتخاب گزینه مدرن یک پارامتر دیگر برای شما نمایش داده می شود. پارامتر حذف شناسه از آدرس ها را روی “بله” تنظیم کنید و بعد ذخیره کنید و نتیجه را مشاهده کنید .

 

 

دانلود قالب های جوملا

دانلود افزونه های جوملا

 

فعال سازی Gzip Compression درجوملا

 

فعال سازی این گزینه باعث افزایش وب سایت شما می شود . این کار مانند یک برنامه zip عمل می کند و از سرور شما می خواهد قبل از ارسال آنها به گیرنده، فایلتان را فشرده کند. بنابراین، فایل های کوچکتر، سرعت بارگیری بیشتری دارند.

 

چگونه Gzip را در جوملا فعال کنیم ؟

 

به منوی سیستم > تنظیمات کلی بروید و بعد تب سرور > فشرده سازی Gzip را فعال کنید .

 

فعال کردن gzip در جوملا

 

توجه : اگر می خواهید مطمئن شوید gzip شما فعال می باشد می توانید از طریق این سایت gzip را تست کنید :

 

 

 

با نتیجه حیرت آور فعال سازی این تنظیمات باید گفت اندازه فایل تا 81% کاهش می یابد.

 

گزینه های دیگر در تنظیمات سئو جوملا

 

تنظیمات بیشتر سئو جوملا

 

علاوه بر این ، موارد دیگری در تنظیمات اولیه سئو جوملا وجود دارد که نیاز به توجه دارند.

 

  • اضافه کردن پسوند به آدرس ها : توصیه نمی شود زیرا URL شما طولانی تر خواهد شد.
  • نام مستعار یونیکد : اگر نشانی اینترنتی شما غیر لاتین است، باید از آن استفاده کنید.
  • نام سایت در عنوان صفحات وب : این روش خوبی برای انتشار نام تجاری شما از طریق نتیجه جستجو است، اما اگر عنوان شما خیلی طولانی باشد، نمایش داده نمی شود.

افزونه های توصیه شده برای سئو جوملا

وقتی صحبت از سئو می شود، ابزارها یا افزونه های بی شماری در این مسیر وجود دارد. جوملا نیز از این قاعده مستثنی نیست. وظیفه ما این است که بهترین افزونه ها را به شما معرفی کنیم .

می توانید این ابزارهای جستجوگر Joomla SEO را که بیشتر مورد توصیه انجمن جوملا است، بررسی کنید،

  • sh404SEF :کاملترین ابزار جستجوگرها در جوملا است، و می توان به عنوان Yoast SEO نسخه جوملا مشاهده کرد واغلب تغییرات اخیر Google را به روز کرد.
  • Google Structured Data : ابزاری برای درخشش شما در گوگل ، افزونه نشانه گذاری در جستجوهای گوگل
  • JCH Optimize : افزونه ای برای افزایش سرعت وب سایت هایی جوملایی
  • JSitemap : نقشه سایت خود را با جی سایت مپ ایجاد و مدیریت کنید .
  • PWT seo : مطالب خود را به استاندارد ترین شکل سئو و بهینه کنید .

برای کسب رتبه های بهتر در گوگل پیشنهاد می کنم حتما از افزونه های بالا استفاده کنید .

 

 

سایت خود را برای ارزیابی آماده کنید

سایت شما چه سئو باشد یا هر چیز دیگر، شما باید سایت خود را آنالیز دائمی کنید تا به لحاظ معیارهای مختلف سلامت کلی سایت را تامین کنید.(بانس ریت ، مدت زمان روی سایت ، لینک ها و … )

ابزاری رایگان با اجرای راحت تر و قدرتمندتر هستند که می توانند به شما خیلی کمک کنند Google Analytics و Search Console است. گوگل آنالیتیک جزئیات نحوه اجرای وب سایت را به شما ارائه می دهد و Search Console بر آنالیز ترافیک اصل و مشکلات فنی سایت می پردازد.

 

تحقیق کلمه کلیدی یا (Keyword Research)

وقتی پیکربندی تمام تنظیمات سئو جوملا و افزودن گوگل آنالیتیکس به سایت انجام شد، مرحله بعدی تهیه برنامه واقعی سئو است .تحقیق کلمه کلیدی در فصل اول برنامه سئو شما، نه تنها مشخص می کند که روی چه چیزی باید تمرکز کنید بلکه آنچه را که باید رد می کند نیز مشخص خواهد شد. بنابراین با تحقیق دقیق، می توانید تمام منابع خود را در حد توان به حداکثر برسانید.

در این بخش، نمی خواهیم به جزئیات نحوه تحقیق بپردازیم ، زیرا این مورد در همه جا وجود دارد ، و مقالات بهتری مانند وب سایت Backlinko ارائه شده است. وب سایت افزونو فقط بخش های اساسی تحقیق کلمه کلیدی را برای شما بطور خلاصه یادآوری می کند :

تحقیق کنید و موضوعی را پیدا کنید که بیشترین ارتباط را با کار شما دارد

قبل از شروع کار با هر ابزار تحقیق برای کلیدواژه، اجازه دهید نگاهی دقیق تر به شغل ها، مصرف کنندگان یا مخاطبان هدف داشته باشید. دریابید که در مورد چه موضوعی صحبت می کنند، وقتی مستقیماً درمورد خدمات یا محصول شما جستجو نمی کنند، چه موضوعی را جستجو می کنند.

به عنوان مثال: اگر در زمینه خدمات ماساژ و آبگرم مشغول به کار هستید ، مشتری شما می تواند ابتدا به دنبال راه حل های کمردرد یا مباحث کاهش استرس باشد. و ممکن است اینها مباحثی باشند که علاوه بر مباحث مربوط به  ماساژ ، بیشتر به موضوعاتشان توجه کنند.

با انجام این کار، راحت تر می توان ایده کلمات کلیدی را ارائه داد.

به هیچ یک از ابزار تحقیق کلمات کلیدی اعتماد نکنید.

امروزه ابزار تحقیق در مورد کلمه های کلیدی بسیار دقیق است، اما هر ابزاری مکانیسم متفاوتی برای تحقیق ارائه می دهد. با این وجود، آیا می دانید تقریباً 15٪ جستجوی روزانه قبلاً هرگز جستجو نشده است؟

بنابراین ، برای داشتن یک لیست تحقیقاتی کلمات کلیدی بسیار کامل، علاوه بر هر ابزاری، باید از مشتریان خود بپرسید، متن را بخوانید، یا حتی ایده های خود را مرور کنید و غیره. تمام روشها و ابزاری را که برای تهیه یک لیست کامل کلمات کلیدی بکار می رود را ترکیب کنید.

برخی از ابزار کلمه کلیدی رایگان و موثر که می توانید از آنها استفاده کنید :

Google suggest system
Google Keyword planner

Keyword everywhere


Ubersuggest


Keywordtool.io


Answer the public

Google keyword research

Google suggest system روشی عالی برای جستجوی کلمه کلیدی است

همچنین می توانید از وب سایت های تجاری زیر هم استفاده کنید :

  • Ahrefs
  • Semrush
  • Moz

به کلمه های کلیدی بلند بیشتر توجه کنید

کلمات کلیدی طولانی از حجم جستجوی کمی برخوردار هستند اما اغلب به عملکرد کاربر نزدیک است و گویاتر است. در ضمن، پرسش های 1 یا 2 کلمه ای می توانند تا هزار جستجو در ماه برسند اما آنها دارای اهداف مختلف دیگری نیز هستند پس سعی کنید روی کلمات کلیدی بلند تمرکز بیشتری کنید .

 حتماً در مورد کلمه کلیدی LSI تحقیق کنید

کلمات کلیدی LSI یا کلمات کلیدی فهرست بندی معنایی نهفته کلمات کلیدی هستند که به کلمات کلیدی اصطلاح اصلی شما مربوط می شوند.

به عنوان مثال: اگر کارتان مربوط به فروش اتومبیل است و کلمه کلیدی اصلی شما “ماشین” است ، کلمات کلیدی LSI شما عبارتند از: “BMW” ، “موتور” ، “اتومبیل” و غیره. این امر به موتورهای جستجو می دهد که بدانند صفحه شما در مورد اتومبیل، وسیله نقلیه است نه “اتومبیل” یک انیمیشن دیزنی.

موتور جستجو هر روز هوشمندتر می شود، کلمه کلیدی LSI یک عامل اساسی برای تعیین رتبه SEO شما است.

 

بهترین راه برای ایده های مقاله

 

هنگامی که در مورد کلمه کلیدی خود جستجو می کنید، ممکن است در ابتدا، برخی موضوعات و مقالات را پیدا کنید. با این حال، برای اینکه مطمئن شوید شما و مشتری خود در حال فکر کردن به یک مورد هستید، باید به هدف جستجو ودلیل واقعی آن توجه کنید.

معمولاً هدف جستجو در 4 گروه مختلف قرار می گیرد.

  • کسب اطلاعات: هنگامی که کاربر می خواهد در مورد چیزی اطلاعات کسب کند.
  • پیمایش: وقتی کاربران دنبال یک وب سایت خاص باشند. ما اغلب فیس بوک را در گوگل تایپ می کنیم که یک نمونه محبوب برای این مورد است
  • خرید: وقتی می خواهند چیزی بخرند.
  • اهداف تجاری: وقتی آنها چیزهای مختلفی را در مورد کالاهایی مانند قیمت، بهترین محصولات و غیره جستجو می کنند تا تصمیم بگیرند که در آینده چه چیزی را خریداری می کنند.

بهترین راه برای پیدا کردن منظور واقعی آنها، خودتان جستجو کنید و 10 نتیجه اول درجستجو در گوگل را ببینید. این کار آنچه معمولاً جستجوگرها با آن عبارت خواسته خود را دقیق می گویند را پیدا می کند.

پس از آن، لیستی از تمام موضوعات مورد نیاز برای پوشش در مقاله خود را خواهید داشت.

10 نتیجه اول گوگل نزدیک ترین مورد به خواسته کاربر

 

سئوی درون صفحه (سئو On-page)

تمام کارهای رتبه بندی موتور جستجوگر سایت خود را بهینه کنید. نکته جالب در مورد سئو On-Page این است که شما 100٪ کنترل آن را به دست دارید .

عنوان صفحه

کلمات کلیدی مورد نظر خود را در قسمت عنوان وارد کنید، تعداد کاراکترهای عنوان صفحه باید 60 -70 کاراکتر باشد تا در موتور جستجو کاملاً نمایش داده شود.

همچنین ، انتخاب عناوین جستجوی عالی و جذاب به شما کمک می کند تا نرخ کلیک CTR افزایش یابد. هرچه CTR بالاتر باشد، رتبه جستجوی شما بهتر می شود.

برای تغییر عنوان صفحه در جوملا ، دو راه وجود دارد :

از طریق منو: به تب نمایش صفحه > و گزینه عنوان صفحه مرورگر بروید .

 

Change Page Title in Menu

برای مقاله : به تب گزینه ها بروید سپس عنوان صفحه مرورگر را در پایان تغییر دهید.

توضیحات متا

باید کلمات کلیدی خود را مانند عنوان صفحه ، در توضیحات متا وارد کنید و برای نمایش کامل در نتایج جستجو ، آن را به 160 کاراکتر محدود کنید. اگرچه به عنوان یک عامل رتبه بندی به حساب نمی آید، توضیحات متا به شما کمک می کند CTR خود را افزایش دهید.

در جوملا ، می توانید توضیحات متا را برای مقاله و منو خود تغییر دهید. طبق موارد زیر:

برای منو ، می توانید در تب داده های متا > بخش توضیحات متا ، داده هایتان را وارد کنید .

 

متا در منوی جوملا

برای مقاله ، می توانید در تب انتشار > توضیحات متا وارد کنید .

 

تغییر متا در مطالب جوملا

بهینه سازی آدرس ها

در جوملا، آدرس های شما ممکن است برای انسان و رباتهای جستجو بسیار غیردوستانه باشد. با این حال، اگر تنظیمات سئو جوملای خود را مانند بالا تنظیم کرده اید، هیچ نگرانی برای این کار نداشته باشید.

در کنار تنظیمات اساسی، 2 نکته مهم وجود دارد که باید از آدرس های خود اطمینان داشته باشید .

  • کلمات کلیدی را در URL یا آدرس خود وارد کنید.
  • آدرس های خود را کوتاه و قابل فهم انتخاب کنید .

به عنوان مثال ، یک آدرس بهینه شده برای کلمه کلیدی “joomla-seo” به شرح زیر خواهد بود:

www.afzoono.com/joomla-seo

بهینه سازی تصاویر

 

وجود تصاویر در محتوای شما نه تنها اطلاعات شما را غنی تر می کند، بلکه درک آن را برای خواننده آسان تر می کند، همچنین ارزش بیشتری به سئو می دهد.

اگر سایت شما هم دارای تصویر است  ، حتماً این روند را که بهترین راه است رو مطالعه کنید :

  • برای تصاویر خود Alt و Title قرار دهید  ، درک تصویر را برای خواننده خود راحت تر کنید. شما باید کلمه کلیدی خود را در Alt / Title عکس خود داشته باشید اما از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید.
  • حجم تصویر خود را بهینه کنید : تصویر خوب و با کیفیت ، خوب است، اما اغلب با حجم بسیار زیاد همراه است و سرعت لود سایت را پایین می آورد. این مشکل به طور مستقیم بر UX و سئو سایت شما تأثیر می گذارد.

راه حل های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند با کاهش چشمگیر اندازه تصویر خود، این مشکل را حل کنید و همچنان کیفیت تصویر خود را حفظ کنید. می توانید چند مورد مانند TinyPng یا ImageOptim را استفاده کنید .

در جوملا، حتی ویرایشگر محتوای پیش فرض مانند TinyMCE یا JCE Editor عملکردی دارند که Alt Tag/ Title را به زیبایی درج می کنند. با نسخه جدید جوملا 4، می توانید یک تصویر را در بک اند خود ویرایش و تغییر اندازه دهید.

ویدئو

ارائه ویدئو در محتوای جدا از اینکه یک راه عالی برای نشان دادن ایده شماست، بوت های قابل توجهی را در زمان ماندگاری خواننده شما در سایت، یک عامل رتبه بندی محسوب می کند.

حتی اگر شما نمی توانید یک اثر بکر تولید کنید، قرار دادن فیلم های دیگر مربوط به مطالب خود در نیز می تواند نکته ای مثبت برای سئو باشد.

 

 

لینک های داخلی

هدف اولیه لینک های داخلی افزایش وب گردی در سایت است. هنگام برخورد با محتوا، این نیز روشی برای مراجعه است. برای یک موتور جستجو، مسیری روشن برای ربات جستجو، “قدرت رتبه ” از یک سایت به سایت دیگر، ارائه می دهد و حضور کاربر را در سایت طولانی تر می کند.

 

 

علیرغم فواید بسیار زیاد، وارد کردن بیش از حد یا ناخواسته لینک های داخلی ، بیشتر برای اینکه برای شما مفید باشد حتی منجر به ضرر می شود . بنابراین ، برای استفاده بهینه از آن:

  • پیوندهای داخلی ای ایجاد کنید که برای خواننده طبیعی باشد. این بدان معناست که پیوندی که ایجاد می کنید باید متناسب با متن باشد و نه چیزی که می خواهید در آن وارد شوید.
  • از متن منسجم و مرتبط استفاده کنید
  • پیوند Do-follow را تنظیم کنید. یک لینک No-follow، رباتهای جستجو را برای خزیدن درسایت شما مسدود می کند.
  • به خاطر اعداد، لینک داخلی را وارد نکنید.

لینک های خروجی

 

یک لینک خروجی برعکس لینک داخلی، فقط برای مرجع است. برخی ممکن است ترس داشته باشند که ارائه لینک های خروجی (لینک به سایت های دیگر)، “قدرت رتبه ” شما را منتقل یا کم می کند می کند، و خواننده شما را به سایت های دیگر سرگردان می کند. درست است اما بقدری هم که فکر می کنید منفی نیست، و فقط وقتی شما دستورالعمل Do-follow را می دهید رخ می دهد.

بنابراین، در مورد لینک خروجی، باید از لینک No follow استفاده کنید و آن را در تعداد معقول نگه دارید. با این حال، برای خواننده شما بهتر است اگر مرجع کاملی برای آنچه می نویسید ذکر کنید و این مهمترین کار است.

 

پاک کردن منوهای تودرتو در سایت شما

 

طراحی وب سایت شما ممکن است در دنیا با وجود محتوای پر معنی شگفت انگیز به نظر برسد که خیلی عالی است، اما با این حال، هنگامی که خواننده یا مشتری به دلیل ساختار غیر منطقی و نامرتب سایت شما نتواند آنچه را که می خواهد پیدا کند، به این شکل تمام کار سخت شما به هدر می رود.

با استفاده از جوملا، به لطف سیستم منطقی آیتم های منو / منو، می توانید یک ساختار عمیق در سایت ایجاد کنید. بنابراین شما فقط باید به این فکر کنید که چگونه می توانید یک ساختار پیوند سایت منطقی و مرتب ایجاد کنید:

  • قبل از ساختار درباره سلسله مراتب خود فکر کنید
  • تعداد دسته های اصلی باید بین 2 تا 7 باشد. (برای بیشتر تجاری ، سایت اطلاع رسانی)
  • در صورت عدم نیاز سعی نکنید ساختار پیوند سایت خود را عمیق تر کنید. عمق 3 سطح اغلب کافی است.

طراحی واکنش گرا (ریسپانسیو) ، موبایل فرندلی

 

طبق تحقیقات ، 40٪ از افراد فقط با تلفن هوشمند جستجو می کنند. این تعداد بالا جای تامل دارد. علاوه بر این، گوگل فهرست سازی Mobile-first را در سال 2018 منتشر کرده است، که یک الگوریتم جستجو است که براساس نحوه ارائه آن بر روی دستگاه تلفن همراه، وب سایت را خزیده و فهرست می کند و ارزش موبایل فرندلی وب سایت شما را چند برابر می کند.

بنابراین، توانایی انطباق با صفحه نمایش تلفن همراه عامل مهمی برای وب سایت است. اگر از جوملا استفاده می کنید، بهتر است به دنبال قالب ریسپانسیو جوملا باشید که به شما کمک می کند سایتی مناسب برای موبایل ایجاد کنید.

 

سرعت صفحه

 

هرچه سرعت بارگذاری صفحه سریعتر باشد، رتبه بندی صفحه بهتر می شود. بعبارت دیگر بارگیری کند، چقدر ناراحت کننده و کسل کننده خواهد بود.

بنابراین ، شما باید وقت و سرمایه خود را برای بهبود سرعت بارگذاری سایت خود به بهترین وجه صرف کنید. کار را با بررسی وضعیت فعلی سرعت بارگیری خود شروع کنید. Page speed insight ابزاری عالی برای این کار است.

در جوملا می توانید سیستم فشرده سازی و ذخیره سازی Gzip را برای سرعت بهتر صفحه فعال کنید. علاوه بر این، روش های متداول زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند سرعت بارگذاری سایت خود را بیشتر کنید:

  • انتخاب میزبانی قابل اعتماد
  • استفاده از فشرده سازی JavaScript / Render-blocking CSS را به حداقل برسانید
  • اندازه تصویر را بهینه کنید
  • از افزونه های بهینه سازی سرعت صفحه جوملا استفاده کنید
  • از AMP برای نسخه دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید

 

سئو خارجی سایت (سئو Off-Page)

 

فعالیت سئو خارجی صفحه بر نحوه تولید ترافیک (افزایش بازدید) و ایجاد بک لینک از طریق سایر سایت  ها متمرکز است.

بک لینک ،لینکی است که از سایت دیگیری به سایت شما دارند. این یک عامل مهم برای تعیین رتبه شما برای هر موتور جستجو است.

 

شرکت در گروه ها و انجمن ها

 

این کار، ارائه اطلاعات ارزشمند اضافی است که در ازای افزایش بازدید ، بک لینک یا نام تجاری از طریق انجمن آنلاین (فروم ، وبلاگ ، بستر اجتماعی) به یک موضوع خاص پاسخ داده می شود. شما می توانید بک لینک خود را درون انجمن های مختلف قرار دهید ، البته در این مورد حرص زیاد نزنید و موارد زیاد ارسال نکنید که باعث محرومیت شما شود .

 

مهمترین چیزی که می توانید قرار دهید این است که پاسخ یا محتوای کمک کننده شما باید از ارزش واقعی برخوردار باشد وگرنه دیده نخواهد شد.

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

 

حضور آنلاین خود را در هر کجا که مشتریان هدفمند شما حضور دارند ایجاد کنید زیرا شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام و تلگرام و … می توانند راهی بالقوه برای ایجاد ترافیک بالا باشند که یکی از مهمترین سیگنال های رتبه بندی است.

 

به اشتراک گذاشتن محتوای جدید، یا مطالب خود را به شکلی متفاوت (تصویر ، اینفوگرافیک ، فیلم و غیره) می تواند شبکه های اجتماعی را برای ترافیک بهینه ایجاد کند. متأسفانه، لینک های اجتماعی به عنوان بک لینک حساب نمی شوند زیرا آنها به طور خودکار دستورالعمل های no-follow را دارند.

 

ارسال پست توسط مهمان

 

روشی محبوب و مؤثر برای انجام سئو بیرون صفحه است. با تهیه محتوای ارزشمند در سایتهای دیگر مرتبط با شغلتان، می توانید در سایت خود منبع محکمی از ترافیک و بک لینک داشته باشید. هدف از این کار، سایتی معتبر با رتبه بالا و پیشنهاد برای ارسال پست مهمان است. هرچه سایت بهتر باشد، بک لینک نیز به دست خواهید آورد.

در اینجا راهنمایی مختصری در مورد پیشرفت فعالیت شما آورده شده است:

مرحله 1: فرصت ارسال مطلب مهمان را پیدا کنید

مرحله 2: با سایتی که می خواهید درخواست یک وبلاگ مهمان داشته باشد تماس بگیرید

مرحله 3 : در صورت دریافت درخواست، وبلاگ مهمان را آماده کنید.

مرحله 4: نتیجه ای را که در سایت شما حاصل می شود ارسال کرده و بر آن نظارت داشته باشید.

در اینجا راهنمای کامل نهایی در مورد چگونگی انجام یک وبلاگ نویسی مهمان برای سئو بیرون صفحه آورده شده است

توجه: برای اینکه ارسال پست مهمان کار کند، سایت وبلاگ مهمان و سایت شما باید زمینه یکسانی داشته باشند. شما نمی توانید در یک سایت املاک و مستغلات از یک وبلاگ مهمان در زمینه اتومبیل دعوت کنید.

 

سئو فنی : تکنیکال سئو

 

سئو برای جوملا یا هر CMS  دیگر در کنار ساخت محتوا و ایجاد لینک به بهینه سازی فنی نیاز دارد.

 

استفاده از SSL – Https

SSL یا Secure Sockets Layer یک فناوری پیشرفته امنیتی است که یک لینک رمزگذاری شده بین یک سرور وب و یک مرورگر ایجاد می کند. می توانید با مشخص کردن وجود Https در آدرس خود، بگویید سایتی دارای این فناوری امنیتی است یا خیر. (نه HTTP)

Google به سایتی که https را فعال کرده است در مقایسه با سایت هایی که مدت زیادی از آنها استفاده نمی کنند، رتبه بیشتری را در رتبه بندی سایت قرار می دهد. و در سال 2018 ، مرورگر Chrome Google نسبت به سایت های بدون Https به دلیل ناامن بودن، اقدام دیگری خواهد داشت.

بنابراین اگر از این امکان استفاده نمی کنید ، هرچه سریعتر آن را روی وب سایت خود اجرا کنید.

 

 

برای جوملا ، یک نقشه سایت ایجاد کنید

 

نقشه سایت یک فایل XML است که تمام URL وب سایت شما را در یک سلسله مراتب منطقی مرتب کرده است. با استفاده از نقشه سایت، ربات موتور جستجو می تواند سایت شما را سریعتر و مؤثرتر ایندکس کند .

برای ایجاد نقشه سایت در جوملا می توانید از یک مولد نقشه سایت آنلاین یا یک افزونه نقشه سایت  جوملا استفاده کنید.

اضافه کردن نشانه گذاری داده های ساختاری(میکرودیتا)

 

یک کد سیستماتیک اضافه شده به وب سایت شما برای کمک به موتورهای جستجو باعث می شود محتوای موجود در آن بهتر درک شود. در صورت اجرای موفق، علاوه بر عنوان، نشانی اینترنتی و توضیحات متا، می توانید مانند تصویر زیر اطلاعات اضافی را نمایش دهید. بسته به نوع داده های ساختاری شده شما، اطلاعات اضافی می تواند متفاوت باشد.

 

این روش می تواند CTR شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرد و باعث ایجاد ترافیک بیشتر سایت شما شود.

 

با داده های ساختاری، اطلاعات بیشتری برای نمایش ایجاد خواهد شد.

With microdata more information get display

 

استفاده از AMP ، بهینه سازی سرعت سایت برای موبایل

 

AMP یا Mobile Pages Accelerated یک پروژه منبع باز است که با هدف اجازه می دهد محتوای وب سایت تلفن همراه فوراً بارگذاری شود. با این روش تمام کدهای متداول در طراحی حذف می شوند و فقط آنچه از متن ، تصویر و فیلم که برای خواننده ضروری است، باقی می ماند.

با این حال، اگر منبع ترافیک شما بیشتر دردسکتاپ باشد یا توسط وبلاگ خواننده صورت نگیرد، استفاده از AMP تأثیر زیادی نخواهد گذاشت و می تواند به نوعی هدر رفت منابع باشد.

برای پیاده سازی AMP برای سایت جوملا خود ، از افزونه جوملا استفاده کنید.

 

محتوای تکراری در جوملا

 

مسئله محتوای تکراری در جوملا یک مشکل فاحش است از آنجایی که خود CMS از راه های زیادی باعث این مسئله می شود:

  • یک صفحه از چندین راه در منو قابل دسترسی باشد.
  • ادرس از ویژگی نمایشگر ویرایشگر جوملا تولید شده باشد .
  • index.php یا index.html در انتهای یک آدرس باشد .

بنابراین ، باید نسبت به این مسئله محتاط باشید زیرا این کار به سئو شما آسیب می رساند. راه حل های شما برای جلوگیری از این مسئله در جوملا عبارتند از:

  • از ایجاد چندین URL از یک صفحه جلوگیری کنید
  • اضافه کردن یک canonical در جوملا ، به تمام محتوای اصلی.

جوملا یا وردپرس – کدام یک برای سئو بهتر است؟

 

چیزی که ما هنگام شروع استفاده از جوملا متوجه شدم این است که مردم اغلب فکر می کنند سئوبرای جوملا سخت تر از وردپرس است.

درست است؟ خوب، تا الان با توجه به تجربه و تحقیق  خودمان ، با اطمینان می توانم بگویم که هیچ سیستم مدیریت محتوایی برای سئو بهتر از دیگری نیست. هر دو مزایا و مضرات خاص خود را دارند.

جوملا دارای تنظیماتی برای سئو است که از باکس پیدا می کنیم مانند بهینه سازی آدرس ها برای نتایج جستجو ، یا خاصیت انعطاف پذیری در تغییر عنوان یا توضیحات متا، از طرف دیگرتوانایی سئوی وردپرس به افزونه سئو مانند Yoast SEO متکی است.

به بیان صریح، افزونه های سئوی جوملا بسیار خوب هستند ، تمام عملکردهای مورد نیاز شما را دارند ، اما در UI / UX به اندازه همتایان خود در وردپرس بهینه نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرفصل های مقاله